کولر آبی پلیمری چیست؟ چه ویژگی ها و چه مزایایی دارد؟

کولر پلیمری چیست و مشخصات

 کولر آبی با بدنه پلیمری: یک نقلاب در صنعت خنک کننده

فصل‌ های گرم سال، زمانی است که خنکی و آرامش در منزل و محل کار برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمان‌ ها، کولر آبی به عنوان یک ابزار خنک کننده محیطی مؤثر، نقش کلیدی ایفا می‌کند. اما می‌دانستید که تکنولوژی کولر آبی در حال تغییر است و بدنه‌ی فلزی مرسوم آن جایگزین بدنه‌های پلیمری مدرن شده است؟

 

کولر آبی با بدنه فلزی: استاندارد قبلی

کولر آبی یکی از محصولات سرمایشی مرسوم بازار است که معمولا به دلیل قیمت مناسب مورد استقبال قرار میگیرد در بسیاری از کشورها، کولر های آبی با بدنه فلزی به دلیل طراحی ساده و امکان تولید انبوه آنها، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند. این کولر ها به عملکرد اصلی خود، یعنی خنک کردن محیط، با استفاده از اصول فیزیکی ساده از جمله تبخیر و تبادل حرارتی عمل می‌کنند. بدنه فلزی این کولرها، آنها را مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف می‌کند.

با این حال، با پیشرفت‌های اخیر در مواد و تکنولوژی، کولر آبی پلیمری به سطح جدیدی از کارایی و امکانات رسیده است.

 

کولر آبی با بدنه پلیمری: ایده جدید و فواید آن

کولر آبی پلیمری در واقع، کولر آبی با بدنه ای از جنس مواد پلیمری و نانو پلیمری میباشد. این محصول نسل جدیدی از کولر آبی است که با استفاده از مواد فرآوری شده و مهندسی شده ساخته شده است. پلیمر، با داشتن خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، و قابلیت شکل‌دهی بالا، بدنه کولر را مقاوم، سبک و انعطاف پذیر می‌کنند.

مقاومت در برابر خوردگی

یکی از مسائل اصلی کولر های آبی با بدنه فلزی، خوردگی است. با گذشت زمان، بر اثر تماس مداوم با آب، بدنه فلزی کولر آبی شروع به خوردگی می‌کند. این خوردگی می‌تواند به عملکرد کولر آسیب بزند و طول عمر آن را کوتاه کند. به علاوه، خوردگی می‌تواند باعث تولید زنگ و رسوبات در آب شده و به سلامت انسان‌ها آسیب بزند. اما با استفاده از بدنه پلیمری، این مشکل حل می‌شود. مواد پلیمری طبیعتاً مقاوم در برابر خوردگی هستند و باعث می‌شوند کولر آبی با طول عمر بیشتری برخوردار باشد.

کولر آبی ایرومکس مشخصات min

وزن سبک

کولر های آبی با بدنه فلزی معمولاً سنگین هستند. این موضوع می‌تواند نصب و حمل و نقل آنها را دشوار کند. از طرف دیگر، مواد پلیمری وزن کمتری دارند و کولر های آبی با بدنه پلیمری نسبتاً سبک‌تر هستند. این ویژگی می‌تواند نصب و حمل و نقل کولر را آسان‌تر کند و هزینه‌ های مربوط به آن را کاهش دهد.

قابلیت شکل‌دهی بالا

مواد پلیمری قابلیت شکل‌ دهی بالایی دارند. این ویژگی به طراحان اجازه می‌دهد تا کولر های آبی با طرح‌ها و شکل‌ های متنوع بسازند. بنابراین، کولر های آبی با بدنه پلیمری می‌توانند بهتر به سبک زندگی و طراحی داخلی خانه‌ ها و محل‌ های کار مناسب باشند.

تکنولوژی کولر آبی پلیمری

رشد و توسعه تکنولوژی در هر عرصه‌ای، فرصت‌ های جدیدی را برای بهبود و کارایی بیشتر فراهم می‌کند. در زمینه کولر آبی، استفاده از بدنه پلیمری یک گام بزرگ در جهت بهبود کارایی، طول عمر و انعطاف‌ پذیری است. تکنولوژی ذرات پلیمری در این کولر آبی یک نقطه عطف در صنعت کولر آبی میباشد. این تکنولوژی جدید به ما اجازه می‌دهد که با کمترین تغییر در سیستم های سرمایشی مرسوم و قبلی خود، محیط مد نظر را خنک کنیم، و در کنار این موضوع این شرایط با صرف کمترین هزینه برای ما فراهم میشود.در عین حال که طراحی های زیبا تری در کولر آبی ها شاهد هستیم، این کولر آبی های پلیمری دارای طول عمر بالاتری نیز هستند.

کولر آبی پلیمری نیرو اوتک

انواع کولر آبی های پلیمری

کولر آبی های پلیمری در دسته بندی های مختلفی وجود دارد. زمانی که میگوییم کولر آبی پلیمری یا کولر پلیمری در واقع ما این کولر آبی را به دلیل دارا بودن بدنه پلیمری از سایر کولر آبی های فلزی جدا میکنیم و ویژگی پلیمری بودن بدنه را عامل متفاوت بودن این کولر میدانیم. کولر آبی های پلیمری در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام با توجه به نوع کاربری، نوع موتور و  عملکرد آن، محل قرار گیری، مجهز بودن به برد اینورتر و پنل هوشمند متفاوت میباشد.

انواع کولر آبی پلیمری از نظر محل قرار گیری

تفاوت در محل قرار گیری کولر آبی میتواند در طراحی محصول و میزان خروجی هوای این کولر آبی اثر بگذارد. کولر آبی های پلیمری با توجه به محل قرار گیری به دسته بندی زیر تقسیم میشوند.

1) کولر آبی پلیمری بالا پشت بامی

2) کولر آبی پلیمری ایستاده و پرتابل

3) کولر آبی پلیمری با موتور دستی

انواع کولر آبی پلیمری پلیمری از نظر موتور

کولر آبی پلیمری دارای انواع مختلفی از موتور میباشد که هرکدام توان و عملکرد خاص خود را دارد. تمامی این کولر آبی های پلیمری در واقع یک نوع سیستم سرمایشی محسوب میشوند که بنا به تفاوت در نوع موتور ما آنها را میتوانیم دسته بندی کنیم.

1) کولر پلیمری با موتور تسمه دینام

2) کولر پلیمری با موتور BLDC

3) کولر پلیمری با فن آکسیال

کولر آبی پلیمری ایرومکس با موتور اینورتر

کولر آبی پلیمری با اینورتر و بدون اینورتر

زمانی که کولر آبی های پلیمری به برد اینورتر مجهز میشوند، خروجی و توان موتور بالا تر و به طبع آن خنکی بیشتری نیز تولید میکنند. تمامی این موارد به شکلی اتفاق میافتد که مصرف برق به واسطه مجهز بودن به برد اینورتر در این کولر آبی ها کم است. این کولر های آبی را میتوانیم کولر آبی کم مصرف بنامیم زیرا در مقایسه با سایر کولر آبی های بازار بسیار کم مصرف تر میباشند.

 

شرکت های تولید کننده کولر آبی پلیمری

شرکت های نام آشنای تولید کننده کولر آبی که در گذشته کولر آبی را با بدنه فلزی تولید میکردند امروزه با استفاده از فناوری نانو و ذرات پلیمری محصولات خود را به روز کرده اند و به تولید کولر آبی با بدنه پلیمری رو آورده اند. از جمله این شرکت ها میتوان به ایرومکس، اوتک، نیرو تهویه البرز، لورچ و انرژی اشاره کرد. در این برند ها کولر آبی ها به صورت تمام پلیمری یا نیمه پلیمری میباشد. منظور از نیمه پلیمری استفاده از مواد پلیمری در ساخت درب های بدنه این محصولات میباشد که محل قرار گیری پد های سلولزی میباشد.

 

چرا باید کولر آبی پلیمری بخریم؟

طبیعتا شما هم این سوال برای شما پیش آمده است که چرا باید به فکر خرید کولر آبی پلیمری باشم؟ جواب این سوال بسیار واضح است، خنکی بیشتر ! طبیعتا شما نیز اولین موردی که برای خرید کولر آبی پلیمری انجام میدهید، پرسیدن قیمت کولر آبی پلیمری میباشد. اما باید در نظر داشته باشید برای خرید کولر آبی پلیمری موارد مهمتری نیز وجود دارد که کم اهمیت از قیمت کولر پلیمری نیست. کولر آبی پلیمری دارای ویژگی های کاربردی و مهم میباشد و دانستن این موارد میتواند تصمیم گیری شما برای خرید را بسیار راحت تر کند.

اگر بخواهیم مفهوم کولر آبی پلیمری را به بیان ساده برای شما توضیح دهیم میتوانیم اینطور بگوییم که این کولر در واقع همان کولر آبی معمولی بازار میباشد که مجهز به بدنه فلزی میباشد. ضعف بدنه فلزی زمانی مشخص شد این کولر آبی های فلزی در برابر آب دچار خوردگی و پوسیدگی و همچنین اکثر این کولر آبی ها دچار رسوب زدگی و جمع شدن جلبک در داخل کولر شدند. همچنین در برابر تابش نور خورشید جذب نور بیشتری از خود نشان دادن و به طبع آن خنکی کمتری نیز تولید کردند. به خصوص در فصل تابستان امسال که گرمای هوا به شدت افزایش پیدا کرد و رکورد تاریخی دمای هوا شکسته شد. حال با در نظر گرفتن این موضوع به اهمیت استفاده از کولر آبی پلیمری پی خواهید برد. کولر آبی پلیمری محصولی است تا با صرف هزینه ای معقول و کم در مقایسه با کولر آبی های فلزی، خنک کنندگی بیشتری داشته باشید و در عین حال از مشکلات عنوان شده در امان باشید.

انواع کولر آبی با بدنه پلیمری
قیمت اصلی 26,730,000 تومان بود.قیمت فعلی 25,650,000 تومان است.

کولر آبی سلولزی هوشمند EC 0750 B با موتور BLDC

پلیمر استفاده شده در بدنه کولر آبی پلیمری 

کولرهای آبی با بدنه پلیمری یا کولرهای آبی نسل جدید، با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه مواد و طراحی تولید شده‌اند. این نوع کولر ها از بدنه‌های ساخته شده از مواد پلیمری و نانو پلیمری استفاده می‌کنند که تفاوت اصلی در مورد نوع بدنه و ویژگی‌ های طراحی و کیفیت بدنه است.

بدنه پلیمری کولر آبی ها نسبت به بدنه فلزی کولر های قدیمی تفاوت‌ هایی دارد. بدنه پلیمری از جنس مواد پلیمری مانند ABS (آکریلونیتریل بوتادین استایرن)، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و… ساخته می‌شود. این مواد دارای خواصی مانند سبکی، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت به زنگ زدگی و تأثیر محیطی هستند. برخلاف بدنه فلزی که ممکن است قابلیت زنگ زدگی داشته باشد، بدنه پلیمری مقاومت به زنگ زدگی را داراست و در نتیجه به ماندگاری و طول عمر کولر آبی کمک می‌کند.

بدنه پلیمری این کولر آبی ها همچنین به دلیل سبکی وزن، قابلیت حمل و نقل آسانتر را فراهم می‌کند و نصب و نگهداری آن‌ها را آسان‌تر می‌سازد. علاوه بر این، بدنه پلیمری می‌تواند طراحی‌های مختلفی را امکان‌پذیر کند و در نتیجه ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد.

مقایسه کولر آبی پلیمری و کولر آبی فلزی

مقایسه بدنه فلزی با بدنه پلیمری

از طرف دیگر، بدنه پلیمری کولر های آبی نسل جدید از مواد نانو پلیمری ساخته شده است. این مواد دارای خواص ویژه‌ ای هستند که می‌توانند عملکرد کولر را بهبود بخشند. به عنوان مثال، ممکن است دارای خواص ضد باکتریال، ضد رسوب، و ضد لکه باشند که به بهبود کیفیت آب و کاهش نیاز به تمیزی و نگهداری مداوم کولر آبی کمک می‌کنند.

به طور کلی، کولر های آبی با بدنه پلیمری نسبت به کولر های قدیمی با بدنه فلزی دارای ویژگی‌ های بهینه تری نسبت به این کولرها هستند. به دلیل استفاده از بدنه‌ های پلیمری و نانو پلیمری، از مقاومت بالا در برابر ضربه‌ها،مقاوم در برابر زنگ زدگی، تأثیرات محیطی و شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار هستند. علاوه بر این، طراحی زیبا و سبک وزن آن‌ها امکان نصب و جابه‌ جایی آسان را فراهم می‌کند. همچنین، بعضی از بدنه‌ های پلیمری می‌توانند خواص مانند ضد جلبک، ضد خوردگی و ضد آلودگی محیطی را داشته باشند که به بهبود کیفیت آب و عملکرد کولر آبی کمک می‌کنند.

کارایی بدنه پلیمری

به طور کلی، کولر های آبی با بدنه پلیمری و نانو پلیمری نسبت به نسل قدیمی کولر ها با بدنه فلزی، توانسته‌اند در زمینه کارایی، مقاومت و ظاهر ظرفیت بالاتری را ارائه دهند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، احتمالاً بهبود‌ های بیشتری در این نوع کولر ها ایجاد خواهد شد و عملکرد و کارایی آنها بهبود خواهد یافت.

اجزای داخلی کولر آبی پلیمری و کولر آبی فلزی

مزایای کولر پلیمری در مقایسه با کولر فلزی

البته! استفاده از کولر های آبی با بدنه پلیمری نسبت به کولر های فلزی، مزایای متعددی را به همراه دارد. در ادامه، به برخی از این مزایا اشاره خواهم کرد.

 

سبکی وزن

بدنه پلیمری این کولر های آبی سبکی وزن بیشتری نسبت به بدنه فلزی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که نصب، جابه‌جایی و حمل و نقل آنها آسانتر و راحت‌تر باشد. همچنین، سبکی وزن کولرهای آبی با بدنه پلیمری به معنای کمترین فشار و وزن بر روی ساختمان و زیرساخت‌ها است.

 

مقاومت در برابر ضربه

بدنه پلیمری کولرهای آبی معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر ضربه است. این به معنای کاهش خطر آسیب و ترکیدگی بدنه در مواجهه با ضربات و ضربه‌ های ناگهانی است. در مقابل، کولر های فلزی به دلیل خصوصیات فیزیکی خود ممکن است در مقابل ضربه‌ ها آسیب پذیرتر باشند.

 

مقاومت به زنگ زدگی

بدنه پلیمری کولر های آبی دارای مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و تأثیرات محیطی است. در برخی از کولر های فلزی، زمانی که بدنه آنها با رطوبت و آب در تماس قرار می‌گیرد، امکان زنگ زدگی و خوردگی وجود دارد. با استفاده از بدنه پلیمری، این خطر به شدت کاهش می‌یابد و کولر آبی می‌تواند در طولانی‌مدت مقاومت خود را حفظ کند.

عایق الکتریکی

مواد پلیمری که در ساخت بدنه کولر های آبی استفاده می‌شوند، خواص عایق الکتریکی دارند. این ویژگی می‌تواند در جلوگیری از خطرات الکتریکی و حوادث ناشی از تماس غیرمستقیم با سیستم‌ های برقی کمک کند. در کولر های فلزی، احتمال برق گرفتگی و خطرات مرتبط با آن بیشتر است.

 

طراحی و ظاهر زیبا

بدنه پلیمری کولر های آبی قابلیت طراحی و شکل‌دهی مختلف را فراهم می‌کند. این به طراحان و سازندگان این کولر بوده و به آنها اجازه می‌دهد تا ظاهر زیبا، مدرن و جذابی برای کولرها ایجاد کنند. این مزیت ظاهری می‌تواند به تزئین و تحسین ظاهر کلی ساختمان و محیط زیست کمک کند.

به طور کلی، کولر های آبی با بدنه پلیمری از مزایایی مانند سبکی وزن، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت به زنگ زدگی، عایق الکتریکی و طراحی زیبا برخوردارند. با این حال، برای انتخاب مناسب‌ترین کولر آبی برای شرایط خاص خود، به عوامل دیگری نیز نیاز است که شامل ظرفیت سرمایشی، کارایی انرژی، هزینه‌های عملیاتی و نگهداری، و شرایط محیطی می‌شود.

کولر آبی با بدنه پلیمری نیرو تهویه البرز

عایق حرارتی

بدنه پلیمری کولر های آبی عملکرد عالی در عایق‌بندی حرارتی دارد. این به معنای کاهش انتقال حرارت از محیط خارجی به داخل کولر است. با این ویژگی، کولرهای آبی با بدنه پلیمری می‌توانند از مصرف انرژی کمتری برای سرمایش هوا استفاده کنند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ های انرژی شوند.

 

عدم ایجاد ترک و زنگ‌زدگی

بدنه پلیمری کولر های آبی معمولاً از جوشکاری و اتصالات جوش داده شده که در کولر های فلزی استفاده می‌شوند، مستقل هستند. این به معنای کاهش خطر ترکیدگی و زنگ‌زدگی ناشی از جوشکاری است. همچنین، بدنه پلیمری می‌تواند در برابر رطوبت و تغییرات دما مقاومت بیشتری داشته باشد و از بروز مشکلات ساختاری جلوگیری کند.

 

عمر مفید بیشتر

بدنه پلیمری این کولر های آبی تحت تأثیر کمتری قرار می‌گیرد و در برابر عوامل محیطی مانند آب، رطوبت، نور خورشید و تغییرات دما مقاومت بیشتری دارد. این باعث می‌شود که کولر های آبی با بدنه پلیمری عمر مفید بیشتری داشته باشند و نیاز به تعمیرات و تعویض کمتری داشته باشند.

 

کمترین احتمال نشتی آب

بدنه پلیمری این کولر آبی معمولاً به شکل یکپارچه و بدون اتصالات جوشکاری است. این باعث کاهش احتمال نشتی آب در کولر می‌شود و خطر آسیب به دیواره‌ها و محیط اطراف را کاهش می‌دهد.

 

قیمت اقتصادی

کولر های آبی با بدنه پلیمری معمولاً قیمت اقتصادی‌تری نسبت به کولرهای فلزی دارند. اما به معنای هزینه کمتر در خرید، نصب و نگهداری آنها نیست. بلکه در بلند مدت به دلیل کارایی بالاتر و کیفیت بدنه، نیاز به تعویض این کولر ها با کولر های نو کمتر حس میشود و این کولر ها دیرتر به دچار فرسودگی و خوردگی بدنه میشوند. همچنین، با توجه به عمر مفید بیشتر و کاهش نیاز به تعمیرات و تعویض، هزینه‌های عملیاتی آنها نیز کاهش می‌یابد.

 

بهترین کولر پلیمری کدام است

بهترین کولر آبی پلیمری

کولر آبی پلیمری در تنوع بالایی در کشور عزیزمان ایران تولید میشود. قطعا معیار افراد برای انتخاب بهترین کولر آبی به خصوص کولر آبی پلیمری با یکدیگر متفاوت میباشد. از نظر برخی بهترین کولر آبی میتواند یک کولر آبی با دوام بالا باشد، از نظر برخی دیگر میتواند یک کولر آبی با امکانات فراوان باشد. همچنین میتوان اینطور در نظر گرفت که بهترین کولر آبی پلیمری میتواند قیمت مناسبی داشته باشد.

 

از برخی معیار های خرید بهترین کولر آبی پلیمری را میتوان به شرح زیر نام برد:

1) قیمت مناسب

2) کیفیت بالای بدنه

3) موتور قوی و بهینه

4) امکانات هوشمند

5) خنک کنندگی بیشتر در مقایسه با کولر آبی معمولی

6) جذب کم نور خورشید

7) بدنه مقاوم

 

بهترین کولر آبی پلیمری از نظر آقای تاسیسات

 با هر سلیقه و نظری که شما مشتریان عزیز داشته باشید، مجموعه آقای تاسیسات برای شما یک محصول مناسب را پیشنهاد خواهد داد. مجموعه آقای تاسیسات با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی خود در حوزه فروش انواع سیستم و محصولات سرمایشی به روز و جدید، همواره در تلاش هست تا با ارایه بهترین محصولات نیاز شما را با قیمت مناسب و کیفیت بالا پاسخگو باشد. آقای تاسیسات با به روز نگه داشتن دانش و اطلاعات فنی خود همیشه در تلاش است تا بهترین کولر آبی های پلیمری را برای شما عزیزان عرضه کند تا شما به ساده ترین شکل خرید خود را انجام دهید. بهترین کولر آبی های پلیمری را در مجموعه آقای تاسیسات پیدا کنید. در قسمت پایین میتوانید برخی از کولر های آبی پلیمری را مشاهده کنید.

کولر پلیمری و کولر آبی معمولی

قیمت کولر آبی پلیمری

کولر آبی پلیمری در طیف وسیعی از مدل ها و اندازه ها تولید میشوند. هر کولر پلیمری با توجه به نوع و سایزی که دارد قیمت متفاوتی دارد. قیمت کولر آبی های پلیمری در مجموعه آقای تاسیسات به صورت روزانه آپدیت میشود و شما عزیزان میتوانید برای خرید به صورت آنلاین از وبسایت آقای تاسیسات برای خرید کولر آبی پلیمری خود ثبت سفارش کنید. وبسایت آقای تاسیسات طیف وسیعی از دسته بندی کولر آبی را برای شما عزیزان فراهم کرده است که در کنار مشاهده هر محصول به صورت جداگانه شما میتوانید انواع کولر آبی پلیمری را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کولر پلیمری دلخواه خود کنید. همچنین برای داشتن خریدی بهتر و مناسب نیاز شما مشاوران مجموعه آقای تاسیسات آماده ارایه مشاوره فنی و تخصصی به شما مشتریان گرامی هستند تا به این شکل بتوانید برای خرید کولر آبی پلیمری خود به راحتی تصمیم بگیرید. برای مشاوره خرید با ما درتماس باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *