راهنما خرید بهترین رادیاتور | تضمین کیفیت + بهترین قیمت

راهنمای خرید رادیاتور پره ای پنلی شیشه ای

رادیاتور چیست؟

همه ی افراد جهت انتخاب یک رادیاتور با بهترین قیمت و کیفیت باید اطلاعاتی در مورد این سیستم گرمایشی داشته باشند. این سیستم گرمایشی انواع مختلفی دارد که در ادامه ی مطلب به معرفی بیشتر این سیستم می پردازیم.

 

رادیاتور مدل پنلی یا تخت

در هنگام خرید رادیاتور موارد زیادی از جمله قیمت رادیاتور و جنس آن می تواند در خرید موثر باشد. قبل از پرداختن به جنس و انواع رادیاتور، بهتر است در مورد خود رادیاتور و کار آن توضیحاتی داده شود. رادیاتور یک سیستم گرمایشی است که به دلیل راحتی در استفاده و گرمای مناسبی که دارد، امروزه در بیشتر منازل و ساختمانهای تجاری و اداری استفاده می شود.

 

انواع رادیاتور

رادیاتور ها از نظر شکل ظاهر به رادیاتورهای پره ای، پنلی (تخت)، قرنیزی و شیشه ای تقسیم می شوند. از نظر جنس نیز رادیاتورها به انواع فولادی، آلومینیومی، استیل و چدن تقسیم می شوند. قیمت رادیاتور در هر نوع از آن با توجه به جنس و نوع آن متفاوت است.

راهنمای خرید رادیاتور

انواع رادیاتور از نظر شکل ظاهر

پره ای: این نوع رادیاتور، بهترین رادیاتور محسوب می شود و در بیشتر مکانهای تجاری، مسکونی و اداری از این نوع رادیاتور استفاده می شود. رادیاتور پره ای را می توان با پکیج و موتورخانه نیز روشن کرد. رادیاتور پره ای از چند پره تشکیل شده است. جنس این پره ها از فولاد و آلومینیوم است. رادیاتورهای پره ای آلومینیومی به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، معمولا در محیط های مرطوب و حمام به کار می روند.

 

قرنیزی: مدل قرنیزی یکی دیگر از شکل ظاهری رادیاتور است که جزء مدلهای مدرن محسوب می شود. این نوع رادیاتور به شکل قرنیز در لبه ی دیوار به کار می رود. اگر قیمت رادیاتور مد نظر باشد، این نوع یکی از رادیاتورهایی است که به دلیل لوله کشی کم بسیار با صرفه است. از مزیت های رادیاتور قرنیزی مصرف انرژی کم و گرمایش زیاد است. همچنین در این نوع رادیاتور میزان خرابی و نشتی خیلی پایین است.

 

شیشه ای: این نوع رادیاتور نسل جدیدی از سیستم گرمایشی هستند. این نوع رادیاتورها علاوه بر گرم کردن محیط، از نظر دکوراسیون نیز فضای زیبایی را به وجود می آورند. رادیاتور شیشه ای قابلیت نصب روی دیوار و روی کف را نیز دارد.

رادیاتور تخت یا پنلی نیز جزء بهترین رادیاتور محسوب می شود. شکل ظاهر این نوع رادیاتور به صورت تخت است و هیچ گونه برجستگی و فرورفتگی ندارد. به همین دلیل از نظر نظافت نسبت به نوع لوله ای و پره ای راحت تر است.

 

انواع رادیاتور از نظر جنس

فولادی: این نوع رادیاتور از جنس فولاد است و از مستحکم ترین نوع رادیات ها محسوب می شوند.

 

استیل: رادیاتور جنس استیل جزء رادیاتور با بهترین قیمت وکیفیت محسوب می شوند. این نوع رادیاتور در اندازه و شکلهای مختلفی به بازار عرضه می شوند چون استیل انعطاف پذیری زیادی دارد به همین دلیل رادیاتورهای های استیل در اندازه و شکل های مختلف عرضه می شوند. از دیگر مزیت های رادیاتورهای استیل مقاومت این جنس در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین این نوع رادیاتورها گرما را به صورت یکنواخت انتقال می دهند.

 

چدن: جنس چدن در مقایسه با رادیاتورهای فولادی مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارد. این نوع رادیات ها به صورت پره ای تولید می شدند اما، بیشتر تولیدکنندگان امروزه این جنس را تولید نمی کنند.

 

آلومینیوم: رادیاتورهای آلومینیومی از نظر جنس جزء بهترین رادیاتور شناخته می شوند و به صورت پره ای ساخته می شوند. این نوع رادیاتور نگهداری و تعمیر راحتی دارد. جنس آلومینیوم نیز در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

راهنمای خرید رادیاتور آقای تاسیسات

مزایا و معایب رادیاتورها 

اطلاع در مورد مزایا و معایب رادیاتورها در انتخاب یک رادیاتور با بهترین قیمت و کیفیت کمک زیادی می کند.  به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب هر نوع رادیاتوری مزایا و معایب آن بررسی شود. مزایا و معایب رادیاتورهای پنلی به این صورت است.

 

قیمت رادیاتور پنلی نسبت به دیگر رادیاتورها کمتر است. به این دلیل که تجهیزاتی که جهت نصب رادیاتور نیاز است همراه این رادیاتور ها عرضه می شود و نیاز به خرید این تجهیزات به صورت جدا نیست. این نوع رادیاتور فضای کمی را اشغال می کند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

 

از معایب این نوع رادیاتور مقاومت کم آن در برابر رسوب است. ورقه های فولادی که در ساخت این نوع رادیاتور به کار رفته است ضخامت زیادی دارند به همین دلیل تبادل حرارتی این نوع رادیاتور کم است. در صورت خراب شدن این نوع رادیاتور، باید آن را تعویض کرد چون کار تعمیر این نوع رادیاتور راحت نیست.

 

مزایا و معایب رادیاتورهای پره ای

از مزایای این نوع رادیاتور تعمیر راحت پره های آن است. هر کدام از پره ها اگر رسوب در آن جمع شود و کارایی بهینه نداشته باشد به راحتی همان پره قابل تعویض است و نیازی به تعویض کل رادیاتور نیست. این نوع رادیاتور به دلیل داشتن تبادل حرارتی بالا به راحتی تمام محیط را گرم می کند.

قیمت رادیاتور پره ای نسبت به دیگر رادیاتورها بیشتر است. این قیمت بیشتر به دلیل خرید دیگر تجهیزات آن جهت نصب بالاتر است. از معایب این نوع رادیاتور تمیز کردن آن است. به دلیل پره ای بودن نظافت آن راحت نیست. همچنین رادیاتور پره ای به دلیل بزرگ بودن، مناسب برخی از مکانها نیست. هر چند که قیمت رادیاتور پره ای بیشتر است اما با توجه به دوام و ماندگاری بالا یک خرید با صرفه محسوب می شود.

راهنمای خرید رادیاتور شیشه ای با بهترین قیمت

مزایا و معایب رادیاتور شیشه ای

از مزایای این نوع  رادیاتور راندمان بالای حرارتی است. همچنین کاملا ضد زنگ هستند و هیچ نوع رسوبی در این نوع از شوفاژ به وجود نمی آید. از دیگر مزایای قابل توجه این نوع رادیاتور این است که مانند سایر رادیاتور ها نیاز به سرویس کردن بعد از چندین ماه را ندارند. به عبارت دیگر این نوع رادیاتور از نظر تعمیر، هزینه ای ندارد.
از معایب این نوع رادیاتور نیز این است که شما باید بسیار مراقب باشید تا آب سرد روی آن پاشیده نشود. زیرا ممکن است در صورت تغییرات دمایی متعدد سطح رویی این رادیاتور دچار ترک و شکستگی شود و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
 

مواردی که در خرید رادیاتور باید رعایت شود

راهنمای خرید رادیاتور جهت انتخاب یک رادیاتور با کیفیت یک موضوع بسیار ضروری است. یکی از مواردی که در خرید رادیاتور باید در نظر گرفت جنس آن است. یک جنس مرغوب در برابر رسوب، رطوبت و خوردگی مقاومت زیادی دارد.  همچنین یک رادیاتور با کیفیت از نظر گرما باید محیط را به طور یکسان گرم کند و ظرفیت حرارت آن بالا باشد. وزن کم رادیاتور نیز از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. ابعاد رادیاتورها ها با توجه به فضای محیط متفاوت است. هر چه فضا بزرگ تر باشد از سایز بزرگتر و تعداد بیشتری رادیاتور استفاده می شود. هر چه فضا هم کوچک تر باشد از رادیاتورهایی با سایز کوچک استفاده می شود. جهت انتخاب یک رادیاتور با بهترین قیمت و کیفیت توجه به این نکات ضروری است.

 

قیمت انواع رادیاتور

بعد از در نظر گرفتن تمامی فاکتور های مهم در خرید که در بخش های قبل عنوان شد، طبیعتا قیمت رادیاتور یکی از عوامل تعیین کننده نهایی در خرید محسوب میشود. کارشناسان فنی مجموعه آقای تاسیسات با داشتن تجربه چندین ساله در امر نصب و ارایه خدمات درجه به شما مشتریان عزیز، همواره در تلاش هستند تا محصول نهایی مناسب با نیاز شما و با کیفیت بالا را خدمت شما ارائه دهند. همچنین مجموعه آقای تاسیسات به عنوان نمایندگی مستقیم برند های تولید کننده رادیاتور در استان تهران و حومه استان تهران دائما در تلاش هست تا بهترین قیمت و ارزان ترین قیمت رادیاتور را به شما ارایه کند. توصیه میکنیم برای دریافت مشاوره و راهنمایی خرید بهترین رادیاتور با ما در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *