ایرادات رایج آبگرمکن های گازی + طرح تعویض

6 ایراد رایج آبگرمکن های گازی + طرح تعویض

Ξ ایرادات رایج آبگرمکن ها را بشناسیم تا در هزینه تعمیرات، صرفه جویی کنیم

تمام وسایل الکترونیکی و مکانیکی در طول زمان ممکن است دچار مشکلاتی شوند و نیاز به سرویس یا حتی تعمیر و تعویض قطعات خود داشته باشند. استهلاک دستگاه هایی مانند آبگرمکن، به دلیل استفاده زیاد و رسوبات آب، بسیار بالاست.

 

در این مجله قصد داریم تا شما را با چند مشکل پر تکرار و رایج در مورد آبگرمکن ها و همچنین مواردی که به عمر بیشتر آن ها کمک می کند، آشنا کنیم.

 

Ξ سوالات رایجی که به هنگام خرابی آبگرمکن گازی مطرح می شوند

در ابتدا قصد داریم 6 سوالی که به طور معمول برای افراد، به هنگام خرابی آبگرمکن های گازی دیواری، پیش می آید را مورد بررسی قرار دهیم و عللی که موجب این اتفاق می شوند را بیان کنیم.

 

1) آبگرمکن روشن می شود اما آب را به خوبی گرم نمی کند یا اصلاً گرم نمی کند

اگر آبگرمکن شما روشن می شود اما آب خروجی از آبگرمکن به اندازه کافی گرم نیست، می تواند دو دلیل داشته باشد.

 

♦ دلیل اول: ممکن است شعله به خوبی نسوزد و اندازه مطلوبی نداشته باشد.

اگر شعله به خوبی نمی سوزد و رنگ و اندازه شعله مطلوب نیست، ممکن است به دلایل زیر باشد.

شیر ربع گرد بسته است یا کامل باز نیست

فنر سوپاپ آب ایراد دارد

گاز ورودی کم فشار است

 

♦ دلیل دوم: شعله مناسب است اما گرما به آب منتقل نمی شود.

درصورتی که شعله مناسب است ولی آب گرم نمی شود، به دلیل رسوب گرفتن مبدل است. املاح آب پس از مدتی داخل مبدل رسوب می کند و مانع از انتقال گرما به آب می شود.برای رفع این مشکل، باید رسوب زدایی آبگرمکن دیواری انجام شود.

 

2) آبگرمکن اصلاً روشن نمی شود

در زمانهایی که شما شیر آب گرم را باز می کنید و آبگرمکن روشن نمی شود، لازم است موارد زیر را کنترل کنید.

مسدود شدن شمعک

بسته بودن شیر اصلی گاز

مسدود شدن و گرفتگی لوله مبدل و شیر احتراق

خرابی دیافراگم

مسدود شدن دودکش و خارج نشدن محصولات احتراق

قطعی گاز ساختمان

 

3) آبگرمکن پس از روشن شدن خودش خاموش می شود

در مواقعی که آبگرمکن شما روشن شده و مجدد خاموش می شود می تواند به دلیل خرابی ترموکوپل، واشر دیافراگم و شیر مغناطیسی آن باشد. در بعضی مواقع، نقص در مشعل آبگرمکن، ارتفاع بالای شمعک و همچنین افت فشار آب و گاز، باعث خاموش شدن آبگرمکن می شود.

 

البته گاهی اوقات، رسوب گرفتن مبدل نیز می تواند مشکل شاز شود و باعث گرفتگی لوله ها و داغ شدن بیش از حد مبدل و خاموش شدن دستگاه، توسط ترموستات شود.

 

4) آب گرم خروجی از آبگرمکن، رنگ و بوی خاصی دارد

رنگ گرفتن آب و متمایل شدن به رنگ های قهوه ای، زرد و نارنجی، نشانه  زنگ زدگی لوله های آبگرمکن و یا مبدل می باشد. اگر آب خروجی از آبگرمکن شما، رنگ گرفته است و یا حتی طعم و بوی آن تغییر کرده، به دلیل اکسید شدن لوله های مسی آبگرمکن است.

 

استفاده از آب در این حالت برای سلامت شما مضر است و پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر برای تعویض لوله های آبگرمکن و مبدل، اقدام نمایید.

تغیر رنگ آب

علت تغییر رنگ، بو و مزه آب خروجی، اکسید شدن لوله های مسی آبگرمکن است.

5) فشار آب گرم کم است

کم شدن فشار آب گرم، مشکلی است که معمولاً با آن مواجه می شویم و علت اصلی آن هم رسوب گرفتن آبگرمکن و لوله های آن است. گاهی شیر ورودی رسوب می گیرد و این باعث می شود فشار آب سرد ورودی به آبگرمکن کم باشد که به طبع آن، آب گرم نیز با فشار کمی خارج می شود.

 

رسوب در آبگرمکن می تواند باعث بروز خطر شود. بنابرین در صورتی که متوجه رسوب گرفتگی در آبگرمکن شدید، هرچه سریع تر برای از بین بردن رسوبات اقدام کنید.

 

اگر در مناطقی زندگی می کنید که سختی آب بالاست، بهتر است یک فیلتر، در محل ورودی آب سرد به آبگرمکن، نصب کنید و اگر فیلتر نصب کرده اید، به صورت منظم بررسی کنید تا در صورت جرم گرفتگی آن را تمیز کنید.

 

فشار کم آب گرم خروجی از آبگرمکن

فشار کم آب گرم خروجی، یکی از مشکلات رایج آبگرمکن ها

6) آب خروجی، مشکل سرد و گرم شدن دارد

سرد و گرم شدن آب، مشکل ناخوشایندی است که همه ما بارها با آن مواجه شده ایم. گاهی اوقات علت این مشکل، مربوط به آبگرمکن نیست و ممکن است به دلیل مناسب نبودن لوله کشی ساختمان باشد.

 

اما در بیشتر اوقات این مشکل به دلایلی همچون کم بودن فشار آب ورودی به آبگرمکن، گرم نشدن آب داخل مخزن به دلیل رسوبات و شعله نامناسب آبگرمکن است. در مواقعی که آبگرمکن شما به دلیل مصرف زیاد، رسوب گرفته باشد و دیگر کارایی لازم را نداشته باشد، نیاز است که اسید شویی انجام دهید.

 

استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن قسمت داخلی آبگرمکن و مبدل و لوله ها میتواند عملکرد آبگرمکن شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. لازم به ذکر است این کار باید توسط متخصصین و سرویسکاران مجاز انجام شود .

دمای آب

سرد و گرم شدن پیوسته آب خروجی

با کیفیت ترین و به روز ترین آبگرمکن های موجود در بازار

Ξ طرح تعویض آبگرمکن های گازی قدیمی با جدید، خدمتی ویژه در آقای تاسیسات

احتمالاً شما هم در منزل خود آبگرمکنی دارید که عمر خود را کرده و حالا به خرج افتاده و نیاز است که هر از گاهی یک قطعه از آن را تعویض کنید. تعمیرات برای تجهیزاتی که خیلی قدیمی نشده اند، می تواند منطقی باشد اما آبگرمکن های گازی که به اصطلاح عمر خود را کرده اند، تعمیرات خیلی گزینه مناسبی برایشان نیست.

 

ولی چرا می گوییم برای آبگرمکن های گازی که به خرج افتاده اند، تعمیرات گزینه مناسبی نیست. البته باید اشاره شود که این گفته، در طرح ویژه آقای تاسیسات صدق می کند و شاید در شرایط دیگر بهترین گزینه همان تعمیرات باشد.

 

طرح تعویض آبگرمکن های فرسوده و نو

طرح تعویض آبگرمکن های گازی فرسوده و نو

Ξ آبگرمکن گازی به خرج افتاده خود را به جای تعمیر، با یک مدل نو تعویض کنید

شاید شما جز آن دسته افرادی باشید که قصد دارید آبگرمکن گازی خود را با قیمتی بسیار پایین، به جاهای مربوطه برای فروش تجهیزات دست دوم و قدیمی، بفروشید و سپس یک مبلغ زیادی را روی آن بگذارید تا یک آبگرمکن جدید تهیه کنید.

 

شاید هم جز دسته افرادی هستید که از خرج کردن برای تعمیرات آبگرمکن خود خسته شده اید ولی در عین حال، راه دیگری به جز خرج برای تعمیرات نمی بینید. به عبارتی دیگر از نظر اقتصادی، شاید تعمیرات خیلی به صرفه تر از خرید یک آبگرمکن جدید باشد.

 

اگر در دسته اول باشید، باید بگویم که با ورود به طرح تعویض آقای تاسیات، در مخارج خود بسیار صرفه جویی می کنید و اگر هم در دسته دوم هستید، با ورود به این طرح، می توانید با خیالی آسود و با کمی خرج بیشتر، صاحب یک آبگرمکن گازی جدید و نو شوید.

 

Ξ جزییات بیشتر از طرح تعویض آبگرمکن های گازی در آقای تاسیسات

در این طرح شما می توانید آبگرمکن گازی خود را، به نسبت مدل، میزان عمر دستگاه و غیره، با قیمتی بسیار متفاوت تر و بالاتر از جاهای دیگر، به آقای تاسیسات بفروشید و با پرداخت ما به تفاوت قیمتی، با محصول جدیدی که قصد تعویض با آبگرمکن خود را دارید، صاحب یک آبگرمکن نو شوید.

Ξ چه مدل و برند از آبگرمکن های گازی مشمول شرکت در این طرح می شوند

برای شرکت در طرح تعویض آبگرمکن فرسوده و نو، تمام برند ها مورد تایید هستند. در قسمت زیر شما می توانید اطلاعات دقیق تری از انواع آبگرمکن های گازی که در این طرح عرضه می شوند، داشته باشید.

 

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • نصیبی ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹ ق٫ظ

    هزینه سرویس کامل آبگرمکن چقدره ؟

    • کارشناس آقای تاسیسات ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱ ق٫ظ

      با سلام خدمت شما
      برای سرویس آبگرمکن بوتان با شرکت بوتان تماس بگیرید.

  • رجبی ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹ ب٫ظ

    شما تعمیرات هم انجام میدید؟ شرابط تعویض چطوره؟

    • کارشناس آقای تاسیسات ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴ ق٫ظ

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      برای طرح تعویض لازم هست که شما آبگرمکن قدیمی خودتان را برای ما ارسال کنید و با هزینه ی کمتر یک آبگرمکن نو تحویل بگیرید.
      برای تعمیرات آبگرمکن با شرکت تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *